Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Vad syr ni nu? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=14609)

annkir 2010-09-04 19:10

Vad kul att du hittat denna gamla tråd. Vore kul om fler skrev.
Jag håller på att sy gardiner till kompisens husvagn.
Har nyss gjort färdigt Johannas "test" klänning o skall börja på den "riktiga" som hon skall ha på en fest sedan.Dessutom håller jag på med ett underlägg till att ha frukostkaffekoppen på.
Så visst 17 har man många projekt på gång samtidigt som vanligt.
Har föresten fått tag i mallar till DreamStar dvs ngn stjärna till kvilt. Fast jag vet inte riktigt hur man skall göra men väl värt att försöka mig på. KAN ju bli fint....

Nallepuh65 2010-09-04 19:15

Syr för fullt
 
Håller på att uppdatera min sons kläder han växer så fort ju
blir regnkläder overaller mysbyxor mössor och en massa lagning och byten av blixtlås åt andra ju :D

ichigo 2010-09-04 19:22

Vid maskinen ligger ett par dockklänningar som jag inte riktigt har lust att sy på.. haha

Lottan 2010-09-04 19:41

Har fått en del ändringssömnad. Bl a en kavaj som jag ska korta ärmen på och jag har gett mej den på att det ska göras innan jag sätter igång med andra roligare projekt.

soppen 2010-09-04 20:02

Har precis gjort färdigt en sångpåse, nu ska jag sy bebisfilt.

Platinum 2010-09-04 20:24

Roligt att se att det blev lite respons (jag menar så man inte klassas som forumtroll för att man väcker en död tråd).

Lottan: Det låter lite pilligt, är det handtråckling som gäller en sån gång?

ichigo: Har du annat som är mer skoj att sy på?

smultron11 2010-09-04 20:34

vad kul att denna tråd kom upp igen, Det var ju jag som startade den.

Kan berätta att alla prinsessklänningarna är färdiga men julmattan ligger kvar... Den blir nog aldrig färdig.

Har sytt en del sedan detta inlägg lades upp...

Ligger en del ofärdiga saker med..

Höll på med ett linne som det "bara" ska sättas en blixtlås i men får inte tummarna låss..

Idag har jag faktiskt sytt en gardin, 4 bordstabletter och ett förkläde till en kompis,,

Fortsatt trevlig kväll...

MsChilly 2010-09-04 23:11

Jag har många projekt på gång, måste prioritera.

1. Sy klart lapptäckesfilten
2. Brodera resterande bokstäver till pekboken
3. Brodera motiv på ett förkläde
4. Testsy en väst

Sen har jag min ständiga 50-tavla som det görs lite på nästan varje dag.

Dessutom ska jag hinna gjuta två betongkrukor.

Baltzer 2010-09-05 08:07

Jag syr till en liten konstrunda som är i Oktober. Där är temat vatten och miljö. Annars så har jag u förmågan att hitta nya roliga projekt hela tiden. Det har blivit så att numera har jag en låda märkt UFO som jag ibland tvingar mig själv att rensa i.;)

Ramonalov 2010-09-05 11:37

Och det här gången jag bara broderar och broderar i korsstygn som vanligt,hihi. Man jag har en vilja att sy någon en väska till mig själv. Kansk snart...
Lycka till er alla!!
Kram Ramona

monica35 2010-09-05 15:33

Jag håller på och knåpar ihop min första necessär, köpte mönster från quiltbiten efter tips från någon här på sysidan, vill ha lite fickor i den, så det ska ja pyssla med nu, ytterdelen är klar och broderad,

anna_rispan 2010-09-06 06:51

Jag har betat av en del i min "lappa och laga"-hög. Delat en större handduk i fyra mindre, lagat en rejält trasig tygkasse, sytt ihop en sprucken söm på en dunkudde samt handsytt ihop en söm på ett par ulltofflor.

lovleycat 2010-09-06 08:03

Syr just nu på en randig monster-kanin och på strykbrädan ligger 3par velourbyxor med applikationer och en långärmad t-shirt med raglanärmar och väntar på sin tur...

titti49 2010-09-06 09:15

Hej på er! Jag syr just nu påsar för förvaring av värmeljus, bröd m.m. Syr i linne och fodrar med mellanlägg och bomullstyg. Broderar på påsarna med min Janome350.Kul att hitta lämpliga mönster på nätet som passar till.

Ireth 2010-09-06 11:40

Just nu syr jag på mitt projektarbete i skolan, en sammetsklänning från 1255. Detta med tillhörande underklänning (klar) och surcot (inte ens börjat än)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.