Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
 

Sverige säljer design till Kinas växande onlinemarknad


Av Ulrika Lindh

Nu lanseras BeijingHipster.com som en svensk hemsida där design säljs till en växande Kinesisk marknad.

Online shopping i Kina ökar starkt. Allt fler kineser handlar på nätet och i allt större mängd efterfrågas högkvalitativa europeiska konsumtionsvaror och design. En av de mest intressanta områdena är kring Beijing där både Internetanvändandet ökar men där även en köpstark målgrupp befinner sig.
Under  2011 nåddes en omsättning av 240.07 miljarder yuan (38.03 miljarder $), med en ökning av mer än 130% jämfört med 2010.
Online handeln är en signifikant del av detta. (Källa: EnfoDesk, Analysis International).
Enbart under 2010 var online omsättningen 80 miljarder $, och ökar 87% årligen (Källa: BBC)

Svensk och nordisk design har alltid varit efterfrågad i utlandet och i Kina, därför tar nu BeijingHipster.com steget fullt ut och satsar på att sprida bra, unik och högkvalitativ "hipster" föremål och design till den allt mer modemedvetna och köpstarka Kina. BeijingHipster.com lanserades under februari 2011 och har stora ambitioner att förmedla bra varor till en stor marknad och därmed öka svenska designers chanser att sälja globalt samtidigt som man tar tillvara en stor, passionerad och köpstark målgrupp.
Samarbete med ett 10-tal svenska formgivare har redan inletts och flera är på gång.

Sidan är självklart global från dag ett och riktar sig främst mot Kina men även mot andra modemedvetna konsumenter över hela världen.
Beijing Hipster grundades av Lena Carlsson Daboczy och drivs med Tengchian Kuo samt Kubi Chen.

Mer information






(Logga in för att skriva en kommentar)
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons